ПРИЛОГ О АКТИВНОСТИМА ПРИ ОБРАДИ НАРОДНЕ БАСНЕ ЛИСИЦА И ГАВРАН

Применом библиотерапије при обради народне басне Гавран и лисица, ученици првог разреда су заинтересовано слушали читање басне, а нарочито су показали интересовање приликом анализе и разговора након читања при чему су активно учествовали.

На првој радионици, након изражајног читања басне, разговарали смо о садржају ове приче, поступцима гаврана и лисице и покушали да изведемо њихове особине.

Ученици су дошли до мишљења да је лисица мудра, лукава и лења, а гавран наиван, неинтелигентан и брзоплет. Затим су покушали да се ставе у њихову улогу, поистовећујући се са њима и долазили до различитих решења како би они одреаговали у тој ситуацији.

На другој радионици смо сагледали басну из више углова како бисмо дошли до различитих решења решавања проблема, и притом изводили поруке.

Након тога су ђаци су илустровали дело.

Учитељице Гроздана Димовић, Ружица Голубовић и библиотекарка Катица Јанковић


КОМЕНТАРИ НАРОДНЕ БАСНЕ ЛИСИЦА И ГАВРАН

„Највише ми се свидело кад лисица укралагаврану сир и кад је гавран почео да пева. Ова басна нас учи да не треба веровати свима.“

Лана Калавер 1/2

У овој басни је лија лукава и спретна и може неког да превари. Она је мудра и преварила је гаврана.
Гавран је лаковеран. Може неко лако да га превари и може неко лако да му узме плен као што је лија узела.

Нада Јовановић 1/1

„Никад не веруј лисици кад си у шуми и кад носиш храну.“

Наташа Николић 1/1

„Да гавран није био тако лаковеран не би остао гладан.“

Урош 1/2

„Ти си веома лепа птица и имаш прекрасно перје“, рече она. „ Е, мој гавране“, мислила је она, „ ти имаш гласа и сјаја, али немаш памети.“

Симона Јањевић 1/1