СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ
за школску 2024/25. годину

Слободне наставне активности (СНА), део су плана наставе и учења који школа планира Школским програмом и Годишњим планом рада. Ученици у сваком разреду, од петог до осмог, бирају један од три програма СНА који школа нуди што значи да ће сваки ученик током другог циклуса основног образовања и васпитања похађати четири различита програма. Ученици и њихови родитељи се пре избора упознају са понуђеним програмима на часу одељењског старешине или родитељском састанку.

Ученици, анкетирањем, бирају једну активност од понуђене три, коју ће похађати током наредне школске године.

Одабрани програми СНА су за ученике обавезни а успех се изражава описном оценом и не утиче на општи успех.


5. и 6. разред:

• ЧУВАРИ ПРИРОДЕ
Циљ програма је развијање пожељног понашања у складу са принципима одрживости, етичности и права будућих генерација на очувану животну средину, природу и биодиверзитет.
Садржај програма обухвата области: Појам жуивотне средине; Одрживост, животна средина и утицај човека; Одговоран однос према одрживости животне средине; Одговоран однос према здрављу; Одговоран однос према животињама; Одговоран однос према разноврсности живог света.

• ЖИВОТНЕ ВЕШТИНЕ
Циљ учења слободне наставне активности Животне вештине је да ученик овлада знањима, развије вештине и формира ставове који ће му омогућити да боље разуме различите животне ситуације и изазове, повећа капацитет да на одговоран начин брине о себи, другима и околини и понаша се у складу са културом безбедности.
Садржај програма обухвата области: Вештине значајне за учење, рад и друштвени живот; Вештине значајне за изградњу културе безбедности.

• ВРЕДНОСТИ И ВРЛИНЕ КАО ЖИВОТНИ КОМПАС I
Циљ програма је оснаживање личног развоја ученика и подстицање развоја вредности и врлина као главних ослонаца и водича у животу за добробит појединца и друштва, као и развој социјалних вештина значајних за просперитет, физичко и ментално здравље и живот у атмосфери узајамног уважавања и бриге једних за друге.
Садржај програма обухвата области: Животне вредности; Људске врлине; Социјалне вештине; Доброчинство.

7. и 8. разред:

• ВРЕДНОСТИ И ВРЛИНЕ КАО ЖИВОТНИ КОМПАС II
Циљ програма је оснаживање личног развоја ученика и подстицање развоја вредности и врлина као главних ослонаца и водича у животу за добробит појединца и друштва, као и развој социјалних вештина значајних за просперитет, физичко и ментално здравље и живот у атмосфери узајамног уважавања и бриге једних за друге.
Садржај програма обухвата области: Животне вредности; Људске врлине; Социјалне вештине; Доброчинство.

• ДОМАЋИНСТВО
Циљ учења слободне наставне активности је да ученици интегришу и функционализују знања стечена у оквиру различитих предмета у контексту свакодневног живота, да унапреде вештине и формирају навике у вези са важним активностима у свакодневном животу у обалсти становања, исхране и употребе различитих материјала.
Садржај програма обухвата области: Савремено домаћинство и породица; Култура становања; Култура одевања; Култура понашања; Средства за одржавање личне хигијене и домаћинства; Исхрана у домаћинству.

• МОЈА ЖИВОТНА СРЕДИНА
Циљ учења слободне наставне активности је да допринесе развоју компетенција потребних за одговорну улогу у друштву у погледу очувања животне средине, биодиверзитета и одрживог развоја.
Садржај програма обухвата области: Еколошки отисак и опстанак; Управљање отпадом; Рециклажа, ремедијација и поновна употреба добара и сировина; Обновљиви извори енергије.