Већина ученика из разреда 3/1 је са великим усхићењем и задовољством прихватила нови начин анализе бајке и уживљавање у улоге.
На првој радионици урађена је детаљна анализа бајке, од теме, ликова до поруке и идеје Гримове Пепељуге.
Неколицина ученика је направила и поређење Пепељуге, која прашта сестрама и маћехи, са Исусом који је опростио људима сопствено разапињање (ученици који похађају верску наставу).
Највећи утисак на ученике је ипак оставило Пепељугино добро срце, племенитост и да добро побеђује зло.
Потом су ученици анализирали понашање ликова, упоређивали их са собом наводећи личне примере и тражили решење за проблеме.
Током друге радионице, ученици су већ имали своје виђење обрађене бајке. Понесени динамичном атмосфером, утисцима и доживљајем, већи број ученика је одлучило да буде у улози Пепељуге и напише писмо мами.
Поистоветили су се са Пепељугином судбином и дошли до закључка да би њима било још теже да изгубе своје маме. Дечаци сусе више истакли за продужетак приче или писање нове приче.
На крају су ђаци дошли до мишљења да треба да се суоче са животним проблемима, да сви људи имају и врлине и мане и да у зависности од тога праве сопствене изборе у животу. Закључили су да сваки проблем има решење, само га увек треба рећи старијој особи и потражити помоћ за излаз из невоље.
Учитељица Једренка Пришуњак
и библиотекарка Катица Јанковић
Драга мама,
Замишљам да си поред мене док ти пишем писмо. Знам да би тада све било другачије. Веома сам тужна и много ми недостајеш.
Код куће нас има много, али се осећам тако усамљено. Полусестре и маћеха ме не прихватају и никада нису задовољне, ма колико се трудила. Једина утеха ми је дрво које сам засадила на твом гробу као и птичице које су ми прави пријатељи. Стално чистим кућу и вредно радим. Спавам на поду и носим прљаву одећу јер су ми полусестре узеле кревет и све моје хаљине. Назвале су ме Пепељуга јер стално чистим пепео.
Мамице, као што си ми говорила, трудим се да будем и даље племенита. Не замерам им што се тако опходе према мени иако ме то веома повређује. Недавно сам била на балу који је организовао принц. Моји помоћници су ми помогли да одем на бал и тамо да упознам прелепог принца са којим сам плесала. Након бала принц је хтео да ме испрати кући, али сам ја побегла. Док сам бежала, ципела ми се заглавила у смоли и изгубила сам је. Тада је принц наредио да све деевојке у краљевству пробају ципелу како би пронашао у кога је заљубљен.
Мамице, извини морам сада да завршим са писањем. Управо сам чула принчев глас пред вратима. Долази. Донео је ципелу до наше куће. Надам се да ћу успети да је пробам. Тада ће принц схватити да сам ја деевојка у коју је заљубљен.
Воли те највише на свету твоја ћерка Пепељуга.
Драга мама,
Волела бих да си ту. Недостаје ми твој глас, загрљаји и твоје топле очи пуне љубави. Сваки дан долазим овде под крошњу дрвета које је порасло од гранчице коју ми је тата поклонио, јер ми се чини као да ме ти загрлиш и сакријеш. Не знам где грешим.
Помози ми!
Колико год да се трудим и све урадим што траже од мене, увек на крају вичу и терају ме. Много сам тужна и усамљена. Волела бих да и ја идем на бал и упознам принца. Знам да си ту купила би ми најлепшу хаљину и направила најлепше локне. Немам шта да обујем, а и маћеха ми не дозвољава да идем. Можда једног дана ипак одем, нећу престати да се надам.
Моја драга мамице, волим те највише на свету. Знам да си ти најлепша звезда и да ме чуваш. Помози ми, мајко! Само ти то можеш.
Воли те твоја ћерка Пепељуга.